wtorek, 19 marca 2024

Remigiusz Mróz - "Listy zza grobu"

 Listy zza grobu (trylogia)


Trylogia (+ dodatek, ale nie czytałam, nie ma go w bibliotece LO9)
Autor: Remigiusz Mróz
Kategoria: kryminał
Ocena: 7.5/10
Godne polecenia?: tak, ale zależy komu

Dla kogo tak? 
Książki z tej serii wciągają i zachęcają do dalszego poznawania przygód Seweryna oraz innych bohaterów. Dobrze osadzona akcja. Postacie zmieniają się, a mimo to pozostają dalej tą samą osobą. Z pewnością spodoba się osobom z sarkastycznym poczuciem humoru, lubiącym akcję i zwolennikom pobocznych romansów, nie będących na pierwszym planie.

Dla kogo nie?
W książce występują wątki trudne i takie, które nie spodobają się każdemu (kościół i kontrowersje wokół niego w dalszych częściach, sprawy zabójstw nieletnich, wątpliwa moralność ,zdrady, wątki rasistowskie i etc). Dlatego książka jest dla czytelników o stalowych nerwach, którzy są w stanie pogodzić się ze śmiercią znaczących bohaterów. 

Osobiście uwielbiam głównego bohatera i jego córki. Humor całej rodziny jest sarkastyczny, z dystansem i do mnie trafia. Natomiast późniejsze części szargały moje nerwy trzymaniem w niepewności (to atut). Niestety nie podobał mi się pewien aspekt (SPOILER ALERT), a mianowicie wątek pedofilii w kościele. To był mój pierwszy tytuł od Mroza i jeden z pierwszych ogólnie pojętych kryminałów, uważam go za udany. Każdy aspekt książki był przemyślany (nawet imię głównego bohatera)
update po przeczytaniu 4 książki: tragiczne zakończenie. autorowi nie można odmówić geniuszu, ale zakończenia to katastrofa.

Oprac. H.P.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz