poniedziałek, 7 stycznia 2019

Kasie West „Szczęście w miłości”

Zastanawialiście się kiedyś, co by było gdybyście wygrali na loterii na przykład… 50 milionów dolarów? Na co wydalibyście tą sumę? Na jakieś skryte marzenia? A może zainwestowalibyście w swoją przyszłość? Jak zmieniłoby się Wasze życie i Wasze… otoczenie? Myślę, że każdy miałby na swój sposób inną odpowiedź.
       „- Wie pani, ile wynosi prawdopodobieństwo wygranej?. - zapytała kasjerki.- Jeden do prawie dwustu milionów. Milionów. Łatwiej byłoby zostać trafionym przez piorun.”  Główna bohaterka książki pt. „Szczęście w miłości” nigdy nie wierzyła w loterie i szczęśliwy los. Trzymała się ciężkiej pracy i… statystyk. Jednak dziewczyna w dniu swoich 18 urodzin spontanicznie kupuje kupon i … wygrywa!
Maddie nigdy nie pławiła się w dostatku. Ciężko pracowała, aby dostać stypendium na studia, ponieważ sama nie mogłaby ich opłacić. Razem ze swoimi przyjaciółkami wiele czasu poświęcała nauce i stale trzymała się zasad i postawionego sobie celu. „Odfajkowałam prawie wszystko z listy „Jak zapracować na stypendium”, którą sobie przez laty wydrukowałam i powiesiłam na tablicy magnetycznej.”-mówi bohaterka. Kiedy wygrana spada na nią jak gron z jasnego nieba, wszystko wokół niej się zmienia. Maddie jest pewna, że jej życie teraz będzie łatwiejsze. Ale czy na pewno? Problemy finansowe znikają bez śladu… jednak nowe szybko wyłaniają się zza horyzontu. Jak otoczenie zareaguje na wygraną dziewczyny? Co powiedzą przyjaciółki? I jest jeszcze pewien… Chłopak. Co on powie na nowy wizerunek Maddie?
             Kiedy koleżanka poleciła mi tą książkę zdziwiłam się. Popatrzyłam na okładkę. „Ty tak serio?”- zapytałam. „Spodoba Ci się. Zobaczysz.” Pomyślałam, że to następny kiczowaty romans dla nastolatek. Jednak myliłam się. Lekki, pełen poczucia humoru język autorki i ciekawy temat sprawił, że lekturę przeczytałam w mgnieniu oka. Powiedziałabym, że wręcz połknęłam ją w całości :). Serdecznie polecam.
Uwaga: Bo przecież nie ocenia się książki po okładce. Oprac.J. D.
 Szczęście w miłości

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz