wtorek, 19 lutego 2019

Christopher Galfard "Wszechświat w twojej dłoni"

Po serii książek fabularnych postanowiłam sięgnąć po coś innego. Nie będę kłamać, jeżeli nie wiem, co przeczytać, to szukam wzrokiem najciekawszych okładek. I w ten sposób  znalazłam "bohatera" mojej recenzji.
"Wszechświat w twojej dłoni" Christophera Galfarda to lektura, w której brak tradycyjnej akcji, wątków, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Jest to opowieść o czasie i przestrzeni, przybliża czytelnikowi wszystkie te trudne i zawiłe zagadnienia fizyczno-astronomiczne w sposób tzw. miły i przyjazny. Istotę wszechświata i zachodzące tam niesamowite zjawiska czytelnik poznaje poprzez pobudzaną wyobraźnię opisami autora, który staje się przewodnikiem wycieczki po kosmosie. Na początku  nie byłam przekonana do czytania książki popularnonaukowej. Dałam szanse sobie i jej, i po pierwszym rozdziale zatraciłam, zatraciłam się w niej na cała noc. Mogę nawet zaryzykować stwierdzeniem, ze znienawidzona przeze mnie fizyka, z którą od zawsze miałam problemy, przestała we mnie wzbudzać lęk. A co najważniejsze chęć do poznawania nowych faktów. Polecam każdemu książkę, kto chce zrozumieć, co dzieje się tam wysoko w górze, gdy patrzy na gwiazdy na nocnym niebie. Oprac. K.G.
Wszechświat w twojej dłoni. Niezwykła podróż przez czas i przestrzeń Christophe Galfard

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz